۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۲

دهقان:

پلمب 4 مرکز عرضه فرآورده های دامی/5580 کیلوگرم فرآورده ها دامی فاسد در کرمان معدوم شد

پلمب 4 مرکز عرضه فرآورده های دامی/5580 کیلوگرم فرآورده ها دامی فاسد در کرمان معدوم شد

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از پلمب چهار مرکز عرضه فرآورده های دامی در کرمان خبر داد و گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از سوی دامپزشکی کرمان پنج هزار و 580 کیلوگرم فرآورده دامی غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شد.

بیژن دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش درخواست مردم برای خرید انواع فراوردهای خام دامی،  دامپزشکی به عنوان متولی سلامت این فراوردها سعی نموده با اجرای طرح تشدید نظارت از هرگونه عرضه احتمالی فراوردهای ناسالم به مردم پیشگیری کند.

وی ادامه داد: در این راستا تعداد 16 هزار و 903 بازدید توسط 68 اکیپ  نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان در دو شیفیت کاری در سطح استان کرمان از مراکز عرضه فراوردهای خام دامی، کشتارگاهها، مراکز بسته بندی فرآوردهای خام دامی ، رستورانها، کبابیها و سایر مراکز مرتبط صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: حجم کار صورت گرفته در طول اجرای این طرح 59 هزار و 60 نفر ساعت کار می باشد.

وی افزود: همچنین در طی این بازدیدها 342 مورد نمونه برداری برای تائید سلامت فراوردهای خام دامی به صورت آزمایشگاهی صورت پذیرفته است که  مقدار پنج هزار و 580 کیلوگرم انواع فرآوردهای خام دامی غیرقابل مصرف ضبط و پس از طی مراحل قانونی معدوم شد.

دهقانی در خصوص نحوه برخورد با متخلفین گفت: در همین خصوص هشت مرکز متخلف عرضه فرآوردهای خام دامی توسط مجموعه دامپزشکی استان کرمان به مراجع قضایی معرفی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

وی  اظهار داشت: چهار مرکز از هشت مرکز مذکور با دستور مراجع قضایی و پیگیری این اداره کل پلمپ شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان یکی از مواردی که می تواند برای  بهداشت جامعه مشکل ساز شود را عرضه فرآوردهای خام دامی توسط خودروهای عبوری دانست و گفت: در همین خصوص با 26 خودرو عرضه کننده فراوردهای خام دامی برابر مقررات برخورد شده است.

وی در پایان تاکید نمود : شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق شبکه  دامپزشکی شهرستان مربوطه به دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
 

کد خبر 2117570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha